η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

Διαβούλευση για τον Τουρισμό της Περιφέρειας στο Ναύπλιο.

Μ.Α.

Ενδιαφέρον παρουσίασε η διαβούλευση για τον Τουρισμό που διοργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου στο Ναύπλιο το Σάββατο 29/1/2011. Μια διαβούλευση που ακούστηκαν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για το Τουρισμό στην Πελοπόννησο μιας και στην πρόσκληση ανταποκρίθηκε αρκετά μεγάλος αριθμός ανθρώπων που έχουν σχέση με το αντικείμενο της διαβούλευσης.

Υποβαθμισμένη η παρουσία του Δήμου που φιλοξένησε την συνάντηση, αφού δεν παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Ναυπλίου, αλλά ο αντιδήμαρχος, και ελάχιστοι δημοτικοί σύμβουλοι.(αν είδα καλά μόνο οι Δημοτικοί σύμβουλοι της ΑΛΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ συμμετείχαν).

Να σημειώσουμε ότι ήταν πολύ πετυχημένη η επιλογή του προεδρείου να προτάξει την τοποθέτηση των μαθητών της σχολής Τουριστών Επαγγελμάτων Ναυπλίου που παρουσίασαν τα προβλήματα λειτουργίας της σχολής.

Κακή εντύπωση μου έκανε, η παρουσία του Βουλευτή Αργολίδας κ. Αδριανού. Μοιάζει σαν να ανακάλυψε την Αργολίδα και τα προβλήματά της μόλις άρχισε τη βουλευτική του θητεία. Η Αργολίδα υπήρχε και τον καιρό που κυβερνούσε η Ν.Δ και είχε σημαντική πολιτική θέση για να μην ξεχνιόμαστε. Μάλλον πρέπει κάποιος να τον ενημερώσει  ότι η Αργολίδα και τα προβλήματα δεν χωρίζονται στην Αργολίδα πριν την πολιτική παρουσία   του Αδριανού και στην Αργολίδα μετά την πολιτική παρουσία του Αδριανού.

Μάλλον σιγά σιγά πρέπει να απομακρυνόμαστε από την τουριστική πολιτική «Λίγο κρασί λίγο θάλασσα και το αγόρι μου».  

Είναι «αναγκαίο ο τουρισμός να εντάσσεται «αθόρυβα» στην κοινωνία και όχι η κοινωνία στον τουρισμό» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το προεκλογικό πρόγραμμα για τον Τουρισμό της ΑΛΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ .

Στις τοποθετήσεις φάνηκαν έντονα και οι αντιθέσεις σε θέματα πολιτικής στρατηγικής για τον τουρισμό στην Ανατ Πελοπόννησο με αποκορύφωμα το θέμα του αεροδρόμιου. Οι νομοί Αργολίδας και Αρκαδίας βάζουν επιτακτικά το θέμα της λειτουργίας του στρατιωτικού αεροδρόμιου της Τρίπολης σαν πολιτικό για να δέχεται τσάρτερ ενώ οι  Καλαματιανοί να διατυπώνουν  την άποψη ότι υπάρχει τέτοιο αεροδρόμιο στην Καλαμάτα άρα δεν υπάρχει ανάγκη λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη αλλά όλα τα λυθούν με την καλυτέρευση του οδικού δικτύου σύνδεσης.  

Για να υλοποιηθούν όλα όσα ακούστηκαν μάλλον απαιτούνται όχι ένας αλλά τρείς κρατικοί προϋπολογισμοί  και να πέσουν όλοι στην Ανατολική Πελοπόννησο.

Το ζητούμενο, επόμενο στάδιο για να μην λειτουργήσει η διαβούλευση σε διαδικασία μαζικής εκτόνωσης, είναι να καταγραφούν ιεραρχηθούν οι απόψεις και να κατατεθεί για συζήτηση ένα πρόγραμμα παρεμβάσεων με προτεραιότητες συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης με στόχο και οικονομικά μεγέθη. Ένα τέτοιο πλέον συγκεκριμένο κείμενο θα πρέπει να είναι η βάση της επόμενης διαβούλευσης για τον Τουρισμό.

 Ένα κείμενο πολιτικής δέσμευσης αναβαθμίζει την διαδικασία της συμμετοχής και τελικά κάποιος μπορεί να κρίνει στο τέλος και τις προτεραιότητες και τις εφαρμοσμένες πολιτικές.

Η δημόσια διαβούλευση, φράση πολύ μοδάτη για το κάθε θέμα που μας προκύπτει αυτή την εποχή, για να έχει ουσιαστικό ρόλο πρέπει να έχει συνέχεια  να μην λειτούργει εκτονωτικά και πυροσβεστικά για τις απόψεις (σας ακούσαμε αλλά τι να προκάνουμε) να καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις με χρονοδιαγράμματα εφαρμογής. Αλλιώς η συμμετοχή είναι κούφια λόγια.

Advertisements

No comments yet»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: