η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

22 Σεπτεμβρίου «Ημέρα χωρίς ΙΧ»

Μ.Α.

Αν δεν το αντιληφθήκατε η 22 Σεπτεμβρίου ήταν η Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Οι Αθηναίοι είναι αυτοί που το κατάλαβαν καλύτερα. Γέμισε η Αθήνα Ι.Χ. λόγω απεργιών. Εγώ και ο Καράπαυλος για να γιορτάσουμε την ημέρα ψάχναμε να βρούμε ποδήλατο θαλάσσης για να πάμε στο Μπούρτζι, αλλά τα είχαν αποσύρει από την Καραθώνα. Έτσι η μέρα κύλησε με κομπιουτεράκι στο χέρι να δούμε τι θα χάσουμε.

Η οικονομική κρίση έχει όμως και άλλες συνέπειες. Οδήγησε σε μείωση της χρήσης του ΙΧ, για μικρομετακινήσεις στην πόλη μας και την αύξηση της κυκλοφορίας των ποδηλάτων.  Όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.  Αυτό όμως κάθε άλλο παρά σημαίνει πως η πόλη μας έχει κάνει ουσιαστικά βήματα προς βιώσιμες αστικές μετακινήσεις. Πεζόδρομοι, πεζοδρόμια,  ποδηλατοδρόμοι, προστασία δημόσιου χώρου αστική συγκοινωνία κ.λπ είναι σε αναζήτηση.

Μην ξεχνάμε ότι το πρώτο θύμα της κρίσης και των περικοπών ήταν το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής.

Μια άλλη πολιτική στην πόλη πρέπει να έχει σε προτεραιότητα να ενισχύσει με κάθε τρόπο τις  φιλικές στο περιβάλλον μορφές  μετακίνησης. Οι πολίτες έχουν δικαίωμα στις εναλλακτικές λύσεις, ιδιαίτερα τώρα που το ΙΧ δεν είναι πια για κανέναν οικονομική λύση μεταφοράς και μετακίνησης και ίσως πρέπει να πάψει να είναι το μετακατοχικό σύνδρομο της επίδειξης  πλούτου.

Οικολογικά κινήματα γειτονιάς έχουν διαμορφώσει αιτήματα για ανθρώπινες πόλεις όπως:

  • Μηδενική ανοχή στην αντικοινωνική στάθμευση και στις καταλήψεις πεζοδρομίων
  • Δίκτυα ποδηλατοδρόμων
  • Κατάλληλες θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα έξω σχολεία μαζικούς χώρους συνάθροισης
  • Υλοποίηση συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων, δωρεάν ή με συμβολικό ενοίκιο.(δανειστικό ποδήλατο)
  • Διαπλάτυνση πεζοδρομίων.(στην πόλη μας τα πεζοδρόμια είναι είτε χώρος για τα φώτα είτε χώρος για τραπεζοκαθίσματα μόνο για πεζούς δεν είναι)
  • Δημιουργία, σε περιοχές κατοικίας, ζωνών μέγιστης ταχύτητας 30χλμ/ώρα με προτεραιότητα πεζών και ποδηλατών.
  • Κατάργηση κάθε εμπόδιου που θα δυσκολεύει την αυτόνομη κίνηση των ΑΜεΑ

No comments yet»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: