η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

Προωθείται η μελέτη επέκτασης Ανάβαλου στην Ερμιονίδα.

Μ.Α.

Πως είναι δυνατόν να μελετούν ένα τόσο μεγάλο έργο, τη μεταφορά νερού από τον Ανάβαλο στην Ερμιονίδα και να μην έχουν πρώτα εξετάσει  το πόσο θα κοστίζει το νερό την ώρα στον αγρότη.

 Για παράδειγμα στον ΤΟΕΒ Ασίνης, απόσταση πολύ πιο κοντά στον Ανάβαλο,  το νερό για πότισμα το πληρώνει ο αγρότης 6.6 ευρώ την ώρα και 7 ευρώ για κάθε στρέμμα (στρεμματιάτικα)  συν τα χρήματα στην ΔΕΗ για την δεύτερη κίνηση. Ένα παράδειγμα. Για πότισμα 15 στρεμμάτων σε αγρόκτημα που ποτίζετε από Ανάβαλο πληρώνει ο αγρότης  το χρόνο πάνω από 750 ευρώ σε νερό. Η ίδια έκταση σε περιοχή με δικό της πηγάδι τα έξοδα το χρόνο δεν ξεπερνούν τα 100 ευρώ.

Πως μπορεί ένας αγρότης να έχει ανταγωνιστικά προϊόντα με μια τιμή νερού που θα ξεπερνά τα 10 € την ώρα;  

2.500 κ.μ νερού την ώρα παίρνουν  σήμερα τα Ίρια για ένα κάμπο πολύ μικρότερης έκτασης από τον κάμπο της Ερμιονίδας.  Ποίος θα πρωτοπάρει νερό για άρδευση στο κάμπο της Ερμιονίδας; .

Αν είναι να ποτίζουμε ελιές με το λάδι 1.80 € το κιλό,  πορτοκάλι 0.80 € το κιλό,  κλιμεντίνη 0.33 € ή νόβα 0.35 €, θα μπορεί να ποτίζει κανείς;

Γιατί πρώτα δεν μελετήσαμε στην Ερμιονίδα, (το ίδιο ισχύει  και στην υπόλοιπη Αργολίδα)  το θέμα της διαχείρισης των υδάτων στην περιοχή; Γιατί δεν εξετάσαμε το θέμα  των καλλιεργειών και την προοπτική τους; Γιατί δεν είδαμε λύσεις όπως μικρά φράγματα και προγράμματα εμπλουτισμού;  

Γιατί δεν είναι σε προτεραιότητα το φράγμα του Ράδου;

Γιατί αντιμετωπίζουμε μυωπικά το τεράστιο θέμα των αγροτών,  του κόστους  παραγωγής το θέμα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

Τέλος ας μην μπερδεύουμε το πόσιμο νερό με την άρδευση γιατί το νερό του Αναβάλου εαν πάει στην Ερμιονίδα δεν θα είναι και για πόσιμο, γιατί τα δίκτυα στην υπόλοιπη Αργολίδα είναι ανοικτά.

 

Το σχέδιο της όδευσης του αγωγού προς την Ερμιονίδα.

η ανακοίνωση του υφυπουργού περιβάλλοντος κ. Μανιάτη.

 

Σε προωθημένο στάδιο διαβούλευσης με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες βρίσκεται η Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου επέκτασης του δικτύου Αναβάλου στο Δήμο Ερμιονίδας, η οποία κατατέθηκε στις 25.10.2011.  Ταυτόχρονα, εκπονούνται η Γεωλογική Μελέτη και οι εργασίες υπαίθρου των Τοπογραφικών. Ήδη έχει κατατεθεί από τις 07.07.2011 η Γεωργική Μελέτη, σε συνέχεια της κεντρικής ανάθεσης που έγινε στις 24.01.2011 με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής  Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Τα ζητήματα και οι εναλλακτικές λύσεις που κυρίως απασχόλησαν τη Μελέτη ήταν δύο (2):

Α. Η όδευση από το αντλιοστάσιο Ιρίων στην Άρια μέχρι την περιοχή της Κάντιας.

Β. Η όδευση από το ακρωτήρι των Ιρίων μέχρι την Κοιλάδα.

Στο πρώτο τμήμα της όδευσης Άρια – Κάντια, ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε βόρεια πορεία μέσω του δρόμου Ναύπλιο – Πυργιώτικα – Αγ. Αντώνιος – Κάντια. Τελικά επελέγη η νότια όδευση Άρια – Λευκάκια – Δρέπανο – Βιβάρι – Ανηφοράκι – Κάντια – Παραλία Ιρίων, με ένα μήκος αγωγού 22,5 χλμ και διάμετρο Φ900.

Στο δεύτερο τμήμα Ακρωτήρι Ιρίων – Κοιλάδα, εξετάστηκε τόσο η χερσαία, όσο και η υποθαλάσσια όδευση. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η δυνατότητα υποθαλάσσιας όδευσης από το ακρωτήρι Ιρίων στον όρμο Βουρλιάς, μέχρι το ακρωτήρι Κόκκινος στην Κοιλάδα. Η συγκεκριμένη υποθαλάσσια όδευση τελικά αποκλείστηκε, εξαιτίας του μεγάλου βάθους (άνω των 140 μέτρων) που θα συναντούσε ο αγωγός και της αδυναμίας αντιμετώπισης των μεγάλων τεχνικών προβλημάτων.

Η χερσαία όδευση που τελικά επελέγη είχε δύο (2) εναλλακτικές λύσεις. Η μία μέσω ανάρτησης του αγωγού επί της βραχώδους ακτής της περιοχής του Ακρωτηρίου Βουρλιά (συνολικού μήκους 7,5χλμ), η οποία και τελικά δεν επελέγη λόγω σημαντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων και αδειοδοτήσεων που θα προκαλούσε, ενώ η δεύτερη λύση η οποία και τελικά προτείνεται, προβλέπει όδευση στο εσωτερικό χερσαίο μέρος της περιοχής, μέσω όρμου Σαλαντίου και κατάληξη σε δεξαμενή έξω από την Κοιλάδα, με μια συνολική όδευση στο δεύτερο αυτό τμήμα μήκους 22,5χλμ.

Οι σχετικές χαράξεις και στα δύο τμήματα, φαίνονται στους επισυναπτόμενους δύο χάρτες.

Συνολικά η χάραξη του αγωγού έχει ένα μήκος 45χλμ και αναμένεται να καλύψει τις τοπικές αρδευτικές ανάγκες σε έκταση 22.000 στρεμμάτων περίπου, με παροχή 2.500κ.μ./ώρα.

Αναφορικά με το θέμα, ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ, κ. Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μέσα στο 2011 ανατέθηκε και παραδόθηκε το βασικό τμήμα της Μελέτης για την επέκταση του Αναβάλου στην Ερμιονίδα. Ένα έργο που θα λυτρώσει ολόκληρο το Δήμο από την μεγάλη υποβάθμιση του υδροφόρου ορίζοντα και την εισδοχή της θάλασσας στο χερσαίο τμήμα. Μαζί με την σημαντική παρέμβαση που αναμένεται να υπάρξει στον τομέα της αγροτικής παραγωγής, σημαντική επίσης αναμένεται να είναι η συμβολή του έργου στο ευρύτερο υδατικό ισοζύγιο. Ουσιαστικά με το έργο της επέκτασης του Αναβάλου δικαιολογημένα μπορούν να προσβλέπουν οι κάτοικοι της Ερμιονίδας στην άμεση και έμμεση επίλυση τόσο του αρδευτικού, όσο και του υδρευτικού προβλήματος που αντιμετωπίζουν παραγωγοί αγρότες, μόνιμοι κάτοικοι και τουριστικές εγκαταστάσεις. Το έργο έχει αρκετό δρόμο μπροστά του, όμως είναι σημαντικό ότι ήδη άρχισαν να κατατίθενται και να εγκρίνονται οι μελέτες υλοποίησής του».

Advertisements

1 σχόλιο»

  Β.Χ. wrote @

Το καλό παιδί, ο Υφυπουργός Μανιάτης,είναι το καλύτερο άλλοθι του σάπιου συστήματος.
Ενώ ο κόσμος καίγεται τα μέτρα της κυβέρνησης μας εξοντώνουν, αυτός εξαγγέλλει έργα, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας που ακόμα και αν ευοδωθούν, είναι γνωστό ότι άλλους θα ωφελήσουν και όχι τον ελληνικό λαό…


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: