η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

Πεζοδρομήσεις στο ιστορικό κέντρο Ναυπλίου. Διαφωνούμε με την κατάργηση των πεζοδρομίων και το υλικό επίστρωσης.

Μ.Α.

Συνεχίζονται τα έργα πεζοδρόμησης των στενών του Αγ Νικολάου και της οδού Σωφρόνη. Από τη μελέτη που σήμερα υλοποιείτε ο συνδυασμός ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ έχει διαφωνήσει στο δημοτικό συμβούλιο για την κατάργηση των πεζοδρομίων και το υλικό επίστρωσης Άλλη μια φορά η επιλογή του υλικού επίστρωσης είναι πλάκες από μάρμαρο. Να προσθέσουμε ότι στην μελέτη εφαρμογής  δεν έγινε πρόβλεψη για υπόγεια καλωδίωση εκ μέρους της ΔΕΗ ώστε να καταργηθούν τα εναέρια καλώδια που διατρέχουν κάθετα τα στενά.

Ένα ιστορικό υλοποίησης του έργου.

Πάνω από δεκαπέντε χρόνια με μεγάλη εμμονή, η ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ πρότεινε σταθερά σε κάθε τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Ναυπλίου την σύνταξη μιας  ολοκληρωμένης μελέτης για το ιστορικό κέντρο. Μιας μελέτης που θα εξέταζε όλα τα προβλήματα του ιστορικού κέντρου, κυκλοφορίας, πεζοδρομήσεων, εξοπλισμού, χρήσεων γης, κατοικίας κ.λπ. θα ιεραρχούσε προβλήματα και θα σχεδίαζε παρεμβάσεις.

Στην εμμονή αυτή της ΑΛΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ανταποκρίθηκε ο τότε δήμαρχος Ναυπλίου κ. Αναγνωσταράς και ανέθεσε μια σειρά από μελέτες με την εποπτεία της κ. Μαΐστρου εκ μέρους του Ε.Μ.Π. (Μπορείτε να διαβάσετε περίληψη των μελετών στο http://alliprotasi3.wordpress.com/istoriko-kentro/ )

Η αρχική πρόταση της μελετητικής ομάδας, για την μελέτη των πεζοδρομήσεων, ήταν η διατήρηση των πεζοδρομίων και η επίστρωση των πεζοδρόμων με κυβόλιθο.

Η πρόταση του δημάρχου ήταν να καταργηθούν τα πεζοδρόμια και να σχεδιαστεί η μελέτη με επίστρωση των πεζοδρόμων με μαρμαρόπλακες.

Η  ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ πρότεινε να διατηρηθούν τα πεζοδρόμια, μάλιστα σε στενά που παρκάρουν αυτοκίνητα να αυξηθεί το πλάτος τους, ώστε να μην υπάρχει καμία δυνατότητα ακόμα και παράνομου παρκαρίσματος.

Για το  υλικό επίστρωσης προτείναμε να είναι κυβόλιθος εγκιβωτισμένος σε άμμο. Η επιλογή του κυβόλιθου πιστεύαμε ότι θα ήταν περισσότερη εναρμονισμένη με το ιστορικό κέντρο αφενός και αφετέρου ο τρόπος τοποθέτησης θα μπορούσε να διευκολύνει συχνές εργασίες στο οδόστρωμα (αποχέτευση και τα προβλήματα με τις μικρές κλίσεις των αγωγών, θέματα συνδέσεων υποδομής κ.λπ) χωρίς σημαντικές φθορές της κατασκευής.

Για την  επιλογή μάλιστα του μαρμάρου για υλικό επίστρωσης ακούστηκε και το επιχείρημα ότι η πόλη του Ναυπλίου είναι «λουσάτη πόλη» και δεν αρμόζει ο κυβόλιθος. Δεν ξέρω πόσο περισσότερο λουσάτη είναι η πόλη μας από το Παρίσι  την Πράγα την Ρώμη που οι πεζόδρομοι είναι κατασκευασμένοι με κυβόλιθο.

Αυτή η εμμονή στη χρήση του μάρμαρου ξεκίνησε από την κατασκευή της Πλατείας Συντάγματος.

Για την κατάργηση όμως των πεζοδρομίων σημαντικό ρόλο έπαιξε και η παρέμβαση των ταβερνιάρηδων της περιοχής που η ύπαρξης πεζοδρομίου μικραίνει το χώρο κατάληψης με τραπέζια του δρόμου!!!!

Για μας η πεζοδρόμηση δεν έχει σαν στόχο την μετατροπή του πεζόδρομου σε τραπεζόδρομου.

Τέλος προτείναμε την υπογειοποίηση όλων των καλωδίων.

Ας δούμε τι είπαν οι μελετητές της Πλατείας Συντάγματος.

Πριν από λίγο καιρό είδα μια συνέντευξη για την Πλατεία από τους μελετητές της (Χάρις Καλλιγά και Αλέξανδρος Καλλιγάς).  Ένα από τα σημεία που επισήμαναν ήταν η αλλαγή της αρχικής μελέτης στην εφαρμογή της σε αρκετά σημεία Τόνισαν όμως ότι η αλλαγή του υλικού επίστρωσης από κυβόλιθο σε μαρμαρόπλακες τους εξόργισε τόσο, ώστε για χρόνια δεν έρχονταν στο Ναύπλιο.

Η εμπειρία δεν μας έχει διδάξει τίποτα;

Μια τέτοια κατάσταση μπορεί να ζήσουμε και στα στενά του Αγ Νικολάου.

Ίσως γεμίσουμε με αντίστοιχες πινακίδες ΕΔΩ ΠΟΡΤΑ ….

Κατάργηση πεζοδρομίων έγιναν και στην Σταϊκοπούλου και Πλαπούτα. Αποτέλεσμα ενώ απαγορεύεται η στάθμευση κύρια στην Πλαπούτα δεν υπάρχει ημέρα που να μην υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα * Η απάντηση θα είναι ότι η Πλαπούτα είναι δρόμος κυκλοφορίας αυτοκινήτων ενώ τα στενά του Αγ Νικολάου και της Σωφρόνη είναι από το σχέδιο πόλης πεζόδρομοι. (όλα αυτά τα χρόνια που πάρκαραν και κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα πεζόδρομοι ήταν οι δρόμοι) Δεν έχουν υπολογίσει ότι τα στενά του Αγ Νικολάου είναι οι αποθήκες όλων των καταστημάτων (εστιατορίων και μπαρ) άρα θα υπάρχει πρόσβαση για τροφοδοσία από τα αυτοκίνητα. Ποιός θα ελέγχει το νυκτερινό παρκάρισμα στα στενά;  Άρα η πρόταση μας για αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων θα λειτουργούσε ευεργετικά και ουσιαστικά απαγορευτικά στον αποκλεισμό του παρκαρίσματος των αυτοκινήτων.

 Στην πόλη του Άργους το πρόβλημα της κατάργησης των πεζοδρομίων λύθηκε αρχικά με κολώνες.

Μετά την κατάργηση άρχισαν τα παράπονα για τα παράνομα παρκαρίσματα στις εισόδους καταστημάτων και κτηρίων.  

Ο προγραμματισμός του έργου (όχι μόνο ο χρονικός ) είναι ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο. Δυστυχώς πολλές φορές τα έργα ξεκινούν και για απόλυτα μικροπολιτικούς λόγους. Λεπτομέρειες στην επόμενη ανάρτηση.

 

Δεν θα μπορούσαμε σε συνεννόηση με την ΔΕΗ να υπογειοποιήσουμε όλα τα καλώδια παροχής για αισθητική αναβάθμιση της περιοχής;

 

* Το είχαμε επισημάνει και όταν γινόταν η κατασκευή της Πλαπούτα και της Σταικοπούλου μαζί με τα θέματα πυροσβεστικών κρουνών για την πυρασφάλεια του ιστορικού κέντρου.

Advertisements

5 Σχόλια»

  S. wrote @

Σχετικα με την υπογειοποιηση των καλωδιων της ΔΕΗ υπαρχουν πολλοι παραγοντες που κανουν απαγορευτικη την ιδεα.
α.Δεν υπαρχει σαφης εικονα για την ζητηση ηλεκτρικης ενεργειας στην συγκεκριμενη περιοχη με την εννοια οτι δεν υπαρχει αποτυπωση των ενεργειακων αναγκων.Η ζητηση ενεργειας ειναι απαραιτητη προκειμενου να επιλεχτουν τα καταλληλα καλωδια.
β.Υπαρχει μελετη του Μετσοβειου Πολυτεχνειου,Τομεας Ενεργειας που λεει οτι τα καλωδια που παραγονται στην Ελλαδα ειναι ακαταλληλα προς υπογειοποιηση του δικτυου χαμηλης τασης.
Η ιδεα των κυβολιθων πανω σε υποστρωμα αμμου ειναι καλη αλλα η αμμος που απαιτειται δεν υπαρχει στην Ελλαδα.Θα ηταν ιδανικη επιλογη υλικου για την πολη μας αλλα δεν προκαμει ……
Οσον αφορα το Αναπλι ,επιμενω θα πεσει να μας πλακωσει το Παλαμηδι —- καποια στιγμη θα τα παρουν στην κρανα(ΤΜ) ο Παλαμηδης με την Αμυμωνη και θα γινει το ελα να δεις …..
Και κατι αλλο :Εχω ετοιμη την αγωγη ( ποινικο και αστικο μερος ) προς καθε κατευθυνση ετσι και κινδυνεψει ανθρωπινη ζωη μελους της οικογενειας μου λογω του παρκαρισματος αυτοκινητων πελατων των ξενοδοχειων στην περιοχη μου που διατεινονται οτι εχουν θεση παρκαρισματος για τους πελατες τους …..

  S. wrote @

οι Αργειτες εχουν λιγακι παραπανω νιονιο και δεν ειναι τοκιστες και σουλατσαδοροι ….Βλεπουν λιγο πιο μακρυα και δεν διωχνουν τον πελατη ….

  S. wrote @

Α ναι
Το μαρμαρο ειναι βασικο στοιχειο ενος Μαυσωλειου . Μηπως αυτος ειναι ο απωτερος σκοπος ; Τα σαβανα δεν εχουν τσεπες ,τουλαχιστον ας παρουμε τα σπιτια μας …….

  Σ.Κ wrote @

Μπάμπης ,ξανασκέψου το!
Τί σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν θα καβαλάνε τα πεζοδρόμια για να παρκάρουνε ανέτως και στα σίγουρα;
Ιδιαίτερα οι τζιπάτοι;Για πλάκα δώσανε ένα τσουβάλι λεφτά νομίζεις;
Η΄μήπως νομίζεις οτι όσοι απο τους ταβερνιάρηδες θέλουν να βγάλουν παραπάνω τραπέζια θα κωλόσουνε στα πεζοδρόμια .Η καλύτερή τους ,κ΄φαρδιά πεζοδρόμια κ΄ πλακόστρωτο και καλά…παραδοσιακά!!Το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει να κάνει με την μη τήρηση των νόμων και διατάξεων από όλους.Αν λοιπόν αυτός είναι ο μόνος λόγος διαφωνίας σου δηλ.τα πεζοδρόμια, ξανασκέψουτο. Μήπως η λύση είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε όλη την παλιά πόλη με τις αναγκαίες παραμέτρους εξυπηρέτησης των μόνιμων κατοίκων , τροφοδοσίας κλπ (οι παράμετροι καθορίζονται αρκεί βέβαια να τηρούνται).Σε σχέση με το αισθητικό μέρος της υπόθεσης δεν θα διαφωνήσω μαζί σου.

  S. wrote @

ειναι τυχαιο οτι θελουμε 3 καρεκλες/πολυθρονες οταν βγαινουμε για καφε ; Δεν νομιζω …..


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: