η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

Κοινωνικό και φροντιστήριο !!!!!

Μ.Α.

Ανακοινώθηκε η ίδρυση και στην πόλη μας κοινωνικού φροντιστηρίου. Το φροντιστήριο ήταν, είναι, θα είναι μια παραφυάδα της εκπαίδευσης.  Είναι δυνατόν αυτό που είναι η διαστρέβλωση της εκπαίδευσης εμείς να το ονομάζουμε κοινωνικό. Μήπως περισσότερο ενδεδειγμένος όρος είναι ενισχυτική διδασκαλία.

Τώρα τι ψάχνω θα μου πείτε.

Για να μην τα κάνουμε όλα μάτσο «μαϊντανό και αντράκλα λόγω κρίσης».

1 σχόλιο»

  George wrote @

Κατ’ αρχήν και για να μην παρεξηγηθώ δηλώνω πως συμφωνώ απολύτως πως τα φροντιστήρια είναι μια παραφυάδα της εκπαίδευσης και πως η ύπαρξή τους και μόνο δείχνει πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά…
Απ’ την άλλη ο όρος «ενισχυτική διδασκαλία» δεν είναι ο πιο ενδεδειγμένος για τον απλούστατο λόγο πως «ενισχυτική διδασκαλία» ονομάζονταν τα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας κατά τα οποία τις απογευματινές ώρες στα σχολεία παραδίδονταν μαθήματα δωρεάν για τους μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου – σε όσα και όποια μαθήματα κάθε παιδί αισθανόταν ότι υστερεί.
Αυτά τα προγράμματα όσο χρηματοδοτούνταν από την Ευρωπαική Ένωση δούλευαν.
Από την ώρα που σταμάτησε η χρηματοδότηση από την ΕΕ, δηλαδή από το 2008, η «ενισχυτική διδασκαλία» έγινε ακόμα δύο χρόνια, μετά σταμάτησε και οι εκπαιδευτικοί που υλοποίησαν τα προγράμματα για τις χρονιές 2008-09 και 2009-10 είναι ακόμα απλήρωτοι (και μιλάμε για εκατοντάδες εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα με ποσά από 1.200 έως και 3.000 ευρώ ο καθένας – αφορά πληρωμή για όλη τη χρονιά, ενώ κάποιοι δούλεψαν και τις δύο χρονιές και φυσικά είναι απλήρωτοι και για τις δύο).
Το 2010 ανακοινώθηκε ότι η «ενισχυτική διδασκαλία» για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια σταματάει οριστικά – όπως και κάμποσα άλλα πράγματα: σχολικές βιβλιοθήκες έκλεισαν και όσες είναι για κάποιες ώρες ανοιχτές λειτουργούν μόνο χάρη στο αφιλοκερδές φιλότιμο κάποιων εκπαιδευτικών, περιβαλλοντικά προγράμματα σταμάτησαν, γραφεία επαγγελματικού προσανατολισμού που υπήρχαν σε πολλά σχολεία έκλεισαν και γενικώς το οικοδόμημα που λέγεται παιδεία καταρρέει.
Άρα το «κοινωνικό φροντιστήριο» του Δήμου δεν έχει ούτε θα μπορούσε να έχει σχέση με την «ενισχυτική διδασκαλία».
Συμφωνώ ότι η ορολογία «φροντιστήριο» δεν είναι και καλύτερη και παραπέμπει στην παραπαιδεία.
Προφανώς παρόμοιες υπηρεσίες που παρέχουν οι δήμοι σε όλη την Ελλάδα μπορεί κάποιες φορές να χρησιμοποιούνται ως μέσο προβολής των δημάρχων, και προφανώς είναι καλύτερα να γίνονται αυτοοργανωμένα από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, αλλά απ΄το τίποτα…

Γιώργος Οικονόμου


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: