η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ «ΤΑΜΕΙΟ»

Της Μαργαρίτας Καραμολέγκου

Ίσως είναι ίδιον τη Ελληνικής κοινωνίας να είναι αυτοκαταστροφική. Δεν εξηγείται αλλιώς. Πολύ σπάνια σαν κοινωνία, σαν σύνολο, καταφέρνουμε να πραγματοποιήσουμε βήματα προόδου. Πολύ συχνά, συλλογικές προσπάθειες που εν πρώτοις φαίνεται ότι έχουν ειλικρίνεια και δυναμική, δεν ευοδώνονται, διότι πάντα πίσω απ’ αυτά υποκρύπτεται και εκ των υστέρων αποκαλύπτεται το προσωπικό συμφέρον – η ιδιοτέλεια ορισμένων.

Η έλλειψη συλλογικής αντίληψης και προσπάθειας αποτέλεσε μέχρι και σήμερα για την ελληνική κοινωνία τροχοπέδη στην εξέλιξη της. Απ’ την άλλη πλευρά η αναξιοκρατία που δεν δίνει τη δυνατότητα στους ικανούς – τους ενάρετους να πάρουν τη θέση, που ως κοινωνία έχουμε την υποχρέωση να τους δώσουμε, δεν μας επιτρέπει να ξεφύγουμε από τη μιζέρια που μας κατατρέχει.

Η επιδίωξη ατομικού συμφέροντος σε βάρος του συνόλου υποδηλώνει την έλλειψη παιδείας και πολιτισμού και έχει ως αποτέλεσμα κοινωνίες χωρίς ικανότητα διάκρισης, πρόθεση συνεργασίας και προοπτική δημιουργίας. Η κρίση που βιώνει η Ελλάδα σήμερα, θα μπορούσε να αποτελέσει μία ευκαιρία για να αλλάξουμε να αναθεωρήσουμε – να επανατοποθετηθούμε και να κατακτήσουμε σαν κοινωνία ένα επίπεδο πολιτισμού και διαβίωσης μεγαλώνοντας τις αποστάσεις μας από την αμάθεια και την βαρβαρότητα.  Οι παλιές συντηρητικές αντιλήψεις και πρακτικές, η απροθυμία να εργαστούμε συστηματικά η παντελής έλλειψη αυτοκριτικής και η ανοχή μας σε όσους κάνουν «ταμείο» θα μας κρατούν για πολλά χρόνια καθηλωμένους. Η αντίδρασή μας δεν μπορεί να αναλώνεται στις συζητήσεις καφενείου και η συμμετοχή μας δεν μπορεί να εξαντλείται στην κριτική που δεν υποκαθιστά την ενεργή συμμετοχή μας.

Η αντιστοιχία των παραπάνω απόψεων στη μικρή μας κοινωνία είναι εύκολη. Κι αν όλα τα άλλα είναι δύσκολο  και χρονοβόρο να αλλάξουν, κι αν ακόμη τα λάθη συγχωρούνται γιατί όλοι έχουν δικαίωμα στο λάθος, ας δείξουμε μεγάλη προσοχή σε δύο βασικά πράγματα: στο αν ο κάθε ένας από εμάς έχει αναλάβει δράση  για τη βελτίωση της κοινωνίας μέσα στην οποία ζει και  στο ποιος και πότε κάνει, χρησιμοποιώντας τις ζωές μας, «ταμείο».

Advertisements

5 Σχόλια»

  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΣ wrote @

Συμφωνώ ότι πάρα πολλοί «σύντροφοι» περιμένουν στην ουρά για να εισπράξουν από το ταμείο και όχι για να καταθέσουν.

  Γιάννης Μερσινιάδης wrote @

Μαργαρίτα οι ανησυχίες σου είναι πολύ καλές. Εδώ και κάποιες δεκαετίες τις έχω καθημερινή μου σκέψη. και όχι μόνο εγώ. Έτσι βαδίζω έχοντας πέσει και σε λακκούβες και σε λάσπες, αλλά συνεχίζω ενώ ξέρω ότι κάπου με περιμένει κι άλλη λακκούβα, γιατί ξέρω πως κάπου πρέπει να βάλω και εγώ λίγο πλάτη. Κι ας μου κλέψουν πάλι κάποιοι τα κέρδη όπως λέει κι ο Παναγιώτης. Αλλοίμονο αν μέναμε όλοι στον φόβο και στην κριτική (δεν μιλώ για σένα), κριτική ο ένας για τον άλλο και τίποτε άλλο, ποιός δεν έχει να πει για ποιόν? Η κρίση πάει με την ανθρωποφαγία και σίγουρα τη καλλιέργησε και τη καλλιεργεί. Τόσα λαμόγια (και αυριανά) γύρω μας, που να πάμε εμείς? Γι αυτό και φαίνονται λιγοστοί όσοι συμμετέχουν στις προσπάθειές μας. Γι αυτό εμείς, εγώ εσύ ο Παναγιώτης και πολλοί άλλοι θα ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ.
Γιάννης Μερσινιάδης

  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΨΥΧΑΣ wrote @

Κύριε Μερσινιάδη,
λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να σας απευθύνομαι στον ενικό πλέον γιατί αυτόν τον χρησιμοποιώ για αυτούς που αισθάνομαι πραγματικά φίλους και συντρόφους σε μία κοινή πορεία.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρώ με πολύ μεγάλη λύπη μου ειλικρινά την μετάλλαξη κάποιων ανθρώπων που αρχικά εκτιμούσα και συνεργαζόμουν.
Βλέπω μία ολισθηρή πορεία που δεν μπορώ να ακολουθήσω, μία πορεία μακριά και αντίθετα με τη παράταξη στην οποία υποτίθεται ότι ανήκουν. Προσωπικά απέφυγα και αποφεύγω να μιλήσω προσωπικά για πολιτικά ζητήματα.
Γιαυτό θεωρώ εντελώς απαράδεκτες τις προσωπικές ύβρεις που εκτοξεύσατε εναντίον του Κώστα Γκότση και της Φιλιώς Χαρίτου στη συνέλευση της Τίρυνθας.
Όπως επανειλλημένα έχω δηλώσει, στη πορεία μου σε όλους τους κοινωνικούς χώρους οδηγό έχω τις αρχές της παράταξης ή του κόμματος στο οποίο συμμετέχω.

  ΤΑΣΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ wrote @

Αλλες ειναι οι αρχες της παραταξης και αλλες οι αρχες του κομματος που συμμετεχεις. Υ.Γ. Συγγνωμη αλλα στην Ελληνικη γλωσσα οταν απευθυνομαστε σε ενα προσωπο χρησιμοποιουμε ενικο .Το πληθυντικο χρησιμοποιουν οι Φραγκολεβαντινοι.Εαν κανω λαθος σε παρακαλω διορθωσε με.

  Aρθούρος Μπαλτάς wrote @

Ως εις εκ των παρευρεθέντων στη συγκέντρωση των 58 στο Εργατικό Κέντρο Αργους,με εξένισε η επίθεση του Διδάκτορος Κ.Γκότσεως (πάλι η…αιρετική γραμματική…) κατά του βουλευτου Ι.Μανιάτη.Και τούτο για τον λόγο οτι στη συνάντηση αυτή ήτο εις εκ των 3 των οποίων οι παρεμβάσεις προκάλεσαν ενθουσιασμό ( ομού με αυτάς των κ.κ. Κ.Καραπαύλου και Τ.Χεδιβόπουλου (αιγυπτιακή ορθογραφία, διότι μου ενθυμίζει ολίγον τον βασιλέα Farooq)).Σε βαθμό μάλιστα που, όπως ειπώθηκε πλέον δεν πρέπει να μιλάμε για 58 αλλά για 58 και 3…61(!),Εγένετο δε πρότασις για την συμμετοχή των 3 στο ευρωψηφοδέλτιο υπο την φραγκολεβαντίνικη (οπως θα έλεγε ο άθλιος λαικιστής Ηλιάδης) εκδοχή του ονόματός των, ήτοι, Iannis Maniatbeys, C.Karaphavlos, T.Khedivis.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: