η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

Μερικές αλήθειες για την κρουαζιέρα

Της Μαργαρίτας

Καραμολέγκου   η άλλη πρόταση

Η τεράστια αύξηση  της κρουαζιέρας  τα τελευταία χρόνια  στη χώρα μας την έχει καταστήσει έναν αναμφίβολα πολύ σημαντικό παράγοντα στην τουριστική βιομηχανία.  Οπωσδήποτε οφείλει  η χώρα με σωστό κεντρικό αλλά και τοπικό  σχεδιασμό να αναπτύξει παράλληλα αυτό το τουριστικό προϊόν όπως και πολλά άλλα και να προσφέρει τους όρους και τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να βρίσκεται η Ελλάδα στις πρώτες επιλογές  των εταιρειών που διαχειρίζονται την κρουαζιέρα.

Παρόλα αυτά θα πρέπει να γνωρίζουμε πως η κρουαζιέρα δεν είναι πανάκεια για τον κόσμο που ζει από τον τουρισμό. Πρώτα από όλα δεν αφορά όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις. Τα εμπορικά καταστήματα ή επιχειρήσεις εστίασης  είναι αυτές που κατά βάση  αποκομίζουν τα μεγαλύτερα οφέλη και φυσικά ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει δημιουργηθεί  από τους υπεύθυνους της κρουαζιέρας. Πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του όμως πως η κρουαζιέρα δεν απευθύνεται πλέον στα υψηλά μόνο οικονομικά στρώματα αλλά και στα πιο χαμηλά  και η κατά κεφαλή δαπάνη κάθε επισκέπτη έχει πέσει κάθετα.  Οι ξενοδοχειακές δε επιχειρήσεις έχουν πολύ περιορισμένη συνεργασία και μικρές διαμονές.

Ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο επίσης  για την κρουαζιέρα είναι πως σχεδιάζεται από πολύ λίγες επιχειρήσεις παγκοσμίως και όπως εύκολα επιλέγεται από αυτές ένας προορισμός σαν σταθμός τους,  έτσι εύκολα και απροειδοποίητα καταργείται σαν επιλογή. Αυτό έχει βεβαίως τεράστιες επιπτώσεις στους επιχειρηματίες και στο Δήμο που επένδυσαν στραμμένοι σε αυτόν τον τομέα αποκλειστικά.

Τέλος, ένας προορισμός επιλέγεται από τις εταιρείες σαν σταθμός κρουαζιέρας διότι είναι ήδη γνωστός και καταξιωμένος στην συνείδηση των ανθρώπων που επιλέγουν να κάνουν τέτοιον τουρισμό. Δηλαδή,   η βιομηχανία  της κρουαζιέρας δεν προωθεί προορισμούς η ίδια αλλά ποντάρει σε υπάρχουσες  τουριστικές «ναυαρχίδες».

Από τα παραπάνω προκύπτει πως είναι σημαντικό η τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου και μάλιστα παραθαλάσσιου να έχει μεν υποδομή έτσι ώστε εάν και όποτε μπαίνει στα προγράμματα των κρουαζιερόπλοιων να μπορεί να εξυπηρετήσει την κίνηση, όμως πρωτίστως ο τόπος ο ίδιος οφείλει να δημιουργεί τις προυποθέσεις έτσι ώστε να αποτελεί προορισμό για όλα τα άλλα είδη τουρισμού τα οποία δεν τυχαίνουν τέτοιου κεντρικού σχεδιασμού και έχουν σταθερότερη και μονιμότερη συμπεριφορά.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση  στο Δήμο μας τεράστιων – φαραωνικών-έργων στραμμένων στην κρουαζιέρα, είναι μια λανθασμένη επένδυση όταν δεν πραγματοποιούνται την ίδια στιγμή άλλες που θα ισχυροποιήσουν την κατάταξη  του Δήμου στον τουριστικό χάρτη. Η όποιες υποδομές στην πόλη θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους το μέγεθός της και την δυναμικότητα που μπορεί η πόλη και η περιοχή να εξυπηρετήσει, την αισθητική της, και κυριότερο ότι αποτελεί ή θα πρέπει να αποτελέσει με τις κατάλληλες και καίριες ενέργειες  των φορέων, ένα λαμπρό προορισμό όπως του αξίζει , με τα φώτα στραμμένα στον αρχαιολογικό πλούτο της περιοχής, λίκνο πολιτισμού για όλη την ανθρωπότητα.

Advertisements

3 Σχόλια»

  Prefadoros wrote @

Συμφωνώ απόλυτα στα περισσότερα. Μια μικρή επισήμανση, τα καταστήματα εστίασης δεν έχουν σχεδόν καθόλου όφελος, αφού τα γεύματα δίνονται στο πλοίο, ούτε φυσικά και τα ξενοδοχεία. Τα εμπορικά, σουβενίρ, κοσμήματα και λίγο τα καφέ είναι που εισπράττουν τα λίγα χρήματα που συνήθως αφήνουν οι επισκέπτες κρουαζιέρας. Όσοι έχουν πάει σε τέτοιες το γνωρίζουν. Συνεχίστε.

  Κώστας Καράπαυλος wrote @

Συμφωνώντας με τη Μαργαρίτα, ας μου επιτραπεί να συνεχίσω.
Δεν φτάνουν τα έργα στο λιμάνι για να προσελκύσουμε κρουαζιερόπλοια. Απαιτείται αναβάθμιση και των χερσαίων υποδομών του λιμανιού μας, αλλά και όλων των υποδομών της πόλης και της περιοχής.
Το κυριότερο όμως είναι ότι το Ναύπλιο και η Αργολίδα πρέπει να αποκτήσει μια πολιτιστική και τουριστική ταυτότητα.
Πρέπει να εκμεταλλευθούμε δύο σημαντικά δεδομένα. Πρώτον ότι η Αργολίδα είναι η μοναδική περιοχή σε όλο τον κόσμο που έχει τρεις αρχαιολογικούς χώρους ενταγμένους στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO και Δεύτερον ότι το Ναύπλιο υπήρξε η πρωτεύουσα δύο αυτοκρατοριών και ενός έθνους.
Αλλά και αυτά τα σημαντικά δεν επαρκούν εάν δεν αποκτήσει το Ναύπλιο τη σημερινή σύγχρονη ταυτότητά του.
Μόνον με αυτά τα δεδομένα θα μπορέσει η πόλη μας να προσελκύσει κρουαζιερόπλοια και συνάμα να μην στραφεί στους επικίνδυνους ατραπούς της μονομέρειας μιας μόνον μορφής τουριστικής «ανάπτυξης».

  Jason harlock wrote @

http://tolianeiros.tumblr.com/post/79214563500


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: