η άλλη πρόταση

Συζητάμε για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τοπική αυτοδιοίκηση, για την πόλη που ζούμε

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. ….. « Μια φορά κι ένα καιρό ήταν ……… >

Κυριάκου Σάμιου ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Και όσο να πεις   συνήθως το καταλάγιασμα   της σκέψης   λειτουργεί   σαν λιθαράκι   στα λιμνάζοντα   νερά ,   καλή   ώρα όπως   τώρα . Για   δες   κύκλοι ομόκεντροι   απλώνονται . Γύρω μου   χάρτινα   καραβάκια   φορτωμένα   με « παχιά λόγια > . Φαινόμενο των ημερών μας   που   όσο   περνά ο καιρός   θα πυκνώνει .!

     ¨Όπως με τον   ίδιο ρυθμό   θα φουντώνουν   τα « ..ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα ..>. Λέω να χαλαρώσω . Σκαλίζω   το αρχείο μου   και σκοντάφτω   πάνω   σε παλιές σημειώσεις   μου , εντελώς άστοχη   επιλογή   αφού   αυτή   μου η σκέψη   με « αγκίστρωσε > σ ένα   πεδίο   αναζήτησης   διόλου   ανώδυνο . Παγιδεύτηκα !

       ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ . ! Ημερολόγιο δοκιμών — παρατηρήσεις . Έτσι   τώρα   εμπρός μου   παρελαύνουν   σκηνές στιγμιότυπα μνήμες , τα καθένα ξεχωριστά   και όλα μαζί « παίζουν > σαν   ξεχασμένη   πλάκα   γραμμοφώνου ! Σκόνη μελωδική . Πίσω από την   σκόνη   ένα   ελαφρύ   μειδίαμα   σκάει στα χείλη μου , …ίσα…ίσα   που αχνοφαίνεται   καθώς   η πλάκα   21 στροφών ( 2014—1993 = 21 χρόνια ) στριφογυρίζει   αλέθοντας   την σωρό   με τα « γιατί > και τα « διότι > .

         Χωρίς δεύτερη σκέψη   το αναψοκοκκινισμένο   και έφυδρο   από θυμό   μολύβι   αναλαμβάνει   δράση …..<   … Μια φορά κι ένα καιρό ήταν … >   . Ωστόσο   αιωρούμενη   μελωδική σκόνη   κατακλύζει   την ατμόσφαιρα , δαχτυλίδια   και οχτάρια   σχηματοποιημένα   στον αέρα . Κόκκοι   δημιουργικοί .

     Πίσω από το πύκνωμα   λες   και   παρατηρώ   βλέμματα   αγαπημένων φίλων συμπαικτών / τριων επί σκηνής . Λες   και διαβάζω   τα γιατί και τα διότι   για το τεράστιο γαμώτο   που   εμφωλεύει   στο ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. …< … Μια φορά κι ένα καιρό ήταν .. > .   Τα δάχτυλα μου   καταπιάνονται  στο   ξεφύλλισμα   των σημειώσεων μου . Με αυτοσυγκράτηση   και δυσκολία   στην επιλογή   σταχυολογώ   ορισμένες σκέψεις δημοσιευμένες – αποσπάσματα – εν έτει   2001 και 2004 !!! Αφιερωμένα   εξαιρετικά   στους αγαπημένους φίλους και φίλες   που ανταμώσαμε   στον στίβο της θεατρικής πράξης .

     <<…… Σου γράφω φίλε μου κι ελπίζω   να μην διασπαθίζω   τον χρόνο μου . Και αν πάλι   σε ρωτήσω   για την φυσιογνωμία   και το περιεχόμενο   του θεάτρου που   διακονείς η ακόμη   κατά πόσο   είναι απαραίτητο   το ερασιτεχνικό θέατρο   και γιατί ??? Ποια η κοινωνική αποστολή του ??   Θα μου απαντήσεις με διάχυση   προς αυτό .

     ¨Όμως στην πραγματικότητα , αγαπημένε φίλε   τι επιδιώκεις ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.   προσανατολισμένο   σε μεθόδους   και τρόπους λειτουργίας   προς την κατεύθυνση   της θεμελίωσης   μιας   εξελικτικής πορείας ,   σε αντιστοιχία   πάντα   με την κοινωνία όπου ζεις και αναπνέεις ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. χωρίς προσανατολισμό με κυρίαρχο   στοιχείο   την πρεμιέρα , τον << πρωταθλητισμό >> και την απαξίωση   του θεατρικού βίου ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.   τα οποίο στηρίζεται   σε πράγματα   της μισής καρδιάς ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. που η λειτουργία του   καταλήγει   σ εργοτάξιο   παραγωγής έργων ? Με δεινοπαθήματα   και παλινδρομήσεις   ρεπερτορίου , χωρίς κρυστάλλινη   θέση   και θεατρικό- ιδεολογικό στίγμα ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. παγιδευμένο   από   ένα   νόθο   ημιεπαγγελματισμό με όλες τις αρνητικές   παρενέργειες ???

Η   μήπως κάτι διαφορετικό ???

Σου γράφω φίλε μου κι ελπίζω   να μην διασπαθίζω   τον χρόνο μου ..!!! …. >>

     < ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ > Γράμμα στον ερασιτέχνη ηθοποιό ( απόσπασμα ) 18-10-2001  

       <<……   Το ερασιτεχνικό θέατρο , απαλλαγμένο   από   το < φάντασμα > του ταμείου   και με καταλαγιασμένους   στόχους   , θεατρικο—ιδεολογικό   στίγμα , έχει την δυνατότητα   ν   αφουγκρασθεί   τον περίγυρο , την κοινωνία , την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής   ώστε   να επικοινωνήσει   με ποικίλες   μορφές   θεατρικής έκφρασης .

   ¨Όσο υγιής είναι ο συχνωτισμός   σκηνοθέτη – συντονιστή   ομάδας όλο και πιότερο   γόνιμο   θα είναι   και το έδαφος   συνδημιουργίας . Ένα υγιές και εύρωστο   ερασιτεχνικό   θεατρικό ρεύμα   που διαθέτει   από-θέματα   ψυχής   < ακούει > τον κοινωνικό περίγυρο , γίνεται πόλος έλξης   για λαϊκούς   δημιουργούς , ενθαρρύνει , συμπράττει και συνδράμει   στην ανάπτυξη του κοινωνικού θεάτρου ( Φυλακές , ΚΑΠΗ , Τσιγγάνοι , Νοσοκομεία , οικονομικοί μετανάστες κ.λ.π. ) .

     Η   απάντηση λοιπόν   στο ερώτημα   … γιατί   είναι απαραίτητο το ερασιτεχνικό θέατρο   δεν μπορεί να είναι μονολεκτική . Διαφέρει   για κάθε σκεπτόμενο δημιουργό . Ζητώ ταπεινά συγνώμη   αν το απόσταγμα   των σκέψεων μου   ηχεί < φάλτσα > πλην όμως   στο μελάνι της διαδρομής εσωκλείω την ανησυχία μου ……   >>

   < ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ >   Αρχιτεκτονική του ερασιτεχνικού θεάτρου ( απόσπασμα )   6-12-2004   !

   ….. Και     καθώς η ξεχασμένη   πλάκα γραμμοφώνου   συνεχίζει   το παιχνίδισμα της μελωδικής σκόνης , από το βάθος του χρόνου   προβάλλει   μια φωτεινή   εξαίρεση . Ο αγαπημένος φίλος και συνεργάτης , ο σκηνοθέτης και συγγραφέας   Σέργιος Γκάκας ! Μπαίνω στον πειρασμό   και « κλέβω > λίγο από την φωτεινή αυτή δέσμη , πριν αφήσω το μολύβι   να ξαποστάσει …. ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.   <….. Μια φορά κι ένα καιρό ήταν …. > !!!

Advertisements

No comments yet»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: